המאבק באבק • מתי יעלם האובך ?

    ישראל פריי No Comments on המאבק באבק • מתי יעלם האובך ?
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גם הבוקר, התעוררנו ליום אביך והביל, אחרי שאתמול נרשם מזג אויר קיצוני ובלתי סימפטי. לקראתהצהריים צפוייה הקלה הדרגתית בעומס החום, והאובך יחל לשקוע. עם זאת, בשל משטר הרוחות ועוצמתן הנמוכה, פיזור האובך יהיה איטי וממושך. בעבר הורגלנו לגשם קל שמגיע לאחר האובך, הפעם, כך נראה, נצטרך לעמול בכוחות עצמינו לנקות את האבק שהותיר אחריו…

    השירות המטאורולוגי פרסם אזהרה על עומס חום כבד שיחול היום בכל רחבי הארץ מהשעה 9:00 ועד 21:00. מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי זיהום האוויר הגבוה בעקבות סופת האבק שהגיעה ממזרח עדיין ממשיך בכל רחבי הארץ. המשרד שוב ממליץ לחולי לב-ריאות, קשישים ונשים בהריון שלא לשהות מחוץ למבנים סגורים בשל הזיהום הכבד. המשרד גם הודיע כי הוא ממליץ לתלמידי מערכת החינוך שלא לצאת מחוץ למבנים בהפסקות ולקיים שיעורי חינוך גופני בתוך אולמות סגורים וכן הורה על ביטול כל הטיולים.

    האובך הכבד ששרר ברחבי הארץ הוא כאמור חריג מאוד לתקופה זו של השנה. מהשירות המטאורולוגי נמסר כי אובך כה משמעותי לא נמדד מאז תחילת המדידות לפני כ-75 שנה. אובך משמעותי אמנם ישנו כמעט מדי שנה, אולם הדבר קורה בדרך כלל בחורף ובאביב, ומקורו לרוב מכיוון מדבריות צפון אפריקה וסיני. במקרה הנוכחי האובך הוא תוצאה של סופות חול נרחבות שהתרחשו בימים האחרונים במדבריות סוריה. האובך הוסע לאזור על ידי רוחות צפון-מזרחיות.

    הטיסות לאילת יושבתו גם היום. בחברת ישראייר הודיעו: "לאחר בחינה מחדש הבוקר לגבי תחזית מזג האוויר הוחלט כל הטיסות הפנים ארציות מבוטלות להיום עד לשעה 17:00. הנוסעים יזוכו על מלוא התשלום עבור כרטיסי הטיסה שרכשו". בארקיע אמרו: "בשל האובך הכבד והתחזית הקודרת להמשך היום, כל טיסות ארקיע הפנים ארציות והצבאיות מבוטלות עד לסוף היום. במידה ומזג האוויר אכן ישתפר בהתאם לתחזית, הטיסות יחודשו מחר בבוקר יום ה' על פי לוחות הזמנים שפורסמו מראש. בנוסף ללוח הזמנים שפורסם מראש למחר, ארקיע פועלת להוסיף טיסה מוקדמת בבוקר מנתב"ג לאילת. הנוסעים שטיסתם בוטלה עקב מזג האוויר יזוכו במלוא התשלום עבור כרטיסי הטיסה שרכשו. טיסות הבינלאומיות ממשיכות כסדרן על פי לוחות הזמנים".



    0 תגובות